Değerli okurlar bu nasıl başlık dediğinizi duyar gibiyim. Bir mübarek Kurban Bayramı’nı daha geride bıraktığımız şu gün içim kan ağlayarak attığım bir başlık bu. Neden mi? Çünkü kurban kesiyorum diye vahşet yapan insanları izledi bu ülke…
Büyükbaş hayvanların bir ayağını iş makinalarına bağlayıp yüzlerce metre bağırtarak sürükleyen insanları izledik büyük bir üzüntüyle. Başı kesilen büyükbaş hayvanını traktörünün arkasında şehirlerarası yolda cani bir biçimde götüren vatandaşı izledik kaçan kurbanının boğazına bıçağı umarsızca sallayan bir gencin hemen sonrasında. Örnekler çoğaltılabilir mi evet kesinlikle çoğaltılabilir.
Bizler değil miydik Çin’de canlı halde derileri yüzülen köpekler acı içinde ölürken bu nasıl vahşet diyen, kutuplarda yaşayan fok balıkları beyaz kürkleri için kafatasları çekiçle vurup öldürenlere cani diyen, Danimarka’da balinaları hunharca öldürürken denizi kıpkırmızı yapanlara siz nasıl insansınız diyen…E ne farkımız kaldı şimdi. Kurban keserken bu caniliği yapanlara demeyecekler mi şimdi sizdeki vicdan nasıl diye. Yazıklar olsun.
Bize anlatılan kurban kesim kuralları arasında sadece bir cümle aklıma damgasını vuruyor şuan. “Kurban edilecek hayvana acı çektirilmemeli ve eziyet edilmemelidir.” İnanışımız gereği kurban kesmemiz gerekiyor ama dinimiz bunu çok yerinde maddeler ile anlatmış. Ama çok üzülerek söylemek istiyorum ki bırakın bu kuralları yerine getirmeyi bazı insanlar tarafından keyif alırcasına yapılan bu işkenceli kesimler izlemenin üzüntüsü hala yüreğimde.
Bu şahıslar cezasız kalmamalı. Ve bu şahıslara sizin aklı dengenizde sorun olduğundan kurban kesemezsiniz denilmeli..
Ben de bu şahıslara Sen Kurbana Yaklaşma diyerek yazımı tamamlamak istiyorum.













