
Covid-19 salgını tedbirleri kapsamında uygulanan sokağa çıkma kısıtlamaları döneminde evlerinde sıkılan vatandaşların hobi olarak yöneldiği güvercin yetiştiriciliğinde gözle görülür bir artış yaşanmaya başladı. Bölgemizde güvercin yetiştiriciliği konusunda en uzman isimlerden biri olan Hatayspor Taraftarlar Derneği As Başkanı Mehmet Deviren’i güvercin yetiştirdiği damda ziyaret ettik.
Güvercinlerle tanışmasının çok küçük yaşlarına dayandığını söyleyen Mehmet Deviren ( Komando ),Yaşamının ayrılmaz bir parçası olan Güvercinlere gözü gibi baktığının altını çizerek Covid-19 salgını dolayısıyla evlerinde kalan vatandaşların hobi olarak yöneldikleri Güvercin yetiştiriciliğinin sadece bu zamanlarda değil her daim yapılmasını istedi.Komando Mehmet;” Güvercinfarklı bir tutkudur.İnanın aileniniz bir parçaları gibi onlarla zaman geçiriyorsunuz ve en güzel yemlerle onları besliyorsunuz. Ben güvercinlerimin yanında zaman geçirirken günün yorucu stresini atmaktayım.Onlarla o kadar iyi bir diyaloğum var ki hepsine özelliklerine göre isim koydum. Bu işi oldukça iddialı yapan arkadaşlarımız mevcut.Son dönemde aldığımız duyumlar ve gördüklerimiz doğrultusunda sektörde ciddi bir artış yaşanmaktadır.Benim bu işe yeni gelen arkadaşlarımdan tek ricam güvercin yetiştiriciliğini sadece Korona döneminde değil inşallah normal yaşama geçtiğimizde de devam ettirmeleridir.Şimdi bir hevesle güvercin alıp daha sonra onları terk edecekseniz lütfen bu işe hiç girmeyin.Güvercin konusunda kafanıza takılan bir şey olursa da bana sormaktan asla çekinmeyin.Tarihi Uzun Çarşı içinde bulunan Semerciler Çarşısında beni kime sorsanız size gösterirler.Son olarak diyorum ki Sadece güvercinleri değil tüm hayvanları her daim sevin çünkü hayvanlardan insanlara asla zarar gelmez.”dedi.














